2009/01/26

תכנון שבועי לשבוע 25.1.2009-30.1.2009

שלום

התכנון השבועי מצורף.

מדף הבית של בית הספר בכתובת http://www.schooly.co.il/amal-ky ניתן להגיע ע"י ניווט (מצד ימין): שכבה ב'->כתה ב'2->תכנון שבועי.

שלמה יונה (אבא של אביב)

בית-חינוך "עמל" תכנון שבועי לתאריכים:-25/1/09-30/1/09 כיתה ב/2 מחנכת: שירלי הררי

יום ראשון

יום שני

יום שלישי

יום רביעי

יום חמישי

יום שישי

1

הנושא: איכות הסביבה

המטרה:נדע לאתר פרטים ולהסיק מסקנות

פעילות: קריאת הטקסט בנושא מחזור +דיון ד"ע

אומנות- גוני

איכות הסביבה

הנושא: הפועל

המטרה: נדע לזהות את מאפייני הפועל

פעילות: הקנייה + עבודה באשכולית - הפועל

*מבדק בנושא המילון- סידור מילים לפי א' ב' פנימי וחיצוני

חינוך גופני:

מטרה: התלמיד יבחין וינוע במסלולי תנועה מגוונים:ישר, זיג זג, מפותל.

פעילות: תנועה במרחב בן מכשירי עזר המונחים במסלולים שונים

נא להביא מחברת הכתבות

הכתבה על מילות שייכות +ה' הידיעה בתחילת מילה= בית הספר, גן הילדים וכולי.

מולדת וחברה: המשפחה.

נכיר את המושגים "בן בכור", "בן זקונים".

פעילות: קריאת השיר "אח קטן" בחוברת "לחיות יחד בישראל" +דיון ופעילות בחוברת עמ' 38-40

שפה: קידום כתיבה

מטרה: נדע לכתוב סיפור עפ"י מרכיביו.

פעילות: כתיבת סיפור בעזרת כלי עזר.

2

תורה: מכירת הבכורה מטרה: נעמוד על הנסיבות למכירת הבכורה ועל עמידה בפיתויים. פעילות: קריאת פרק כה פס' כז- לד + דיון + משימה במחברת

המלצה על ספר- תלמיד

מפתח הל"ב : ניהול קונפליקטים

מטרה: נעמוד על פתרון קונפליקטים בדרכי נועם.

פעילות: שיחה וניתוח מצבים מחיי היום.

3

חשבון: חיבור וחיסור בתחום ה-100

מטרה: נדע לפתור תרגילי חיבור וחיסור בתחום ה-100.

פעילות: חזרה על דרך פתרון תרגילים בקב' חיזוק + תרגול במחברת ובחוברת

חינוך גופני:

מטרה: התלמיד יבחין בין ימין ושמאל ויכיר את ידו ורגלו הדומיננטיות.

פעילות: משחק- ים יבשה..

תופסת כיוונים בזוגות..

חשבון: כפולות ה- 5

מטרה: נדע את כפולות ה- 5 ונבין את המשותף לכל הכפולות.

פעילות: כתיבת כל כפולות ה-5 והסקת מסקנה בנוגע למשותף לכל הכפולות.

מדעים: חומרים ותכונותיהם

מטרה: התלמידים יאפיינו חומרים לפי תכונותיהם (צבע, ריח, טעם, קשיות, ציפה, מירקם) וישוו ביניהם.

פעילות : שימוש בחושים והדגמת תכונת הציפה

להביא חוברת "בממלכת החומר".

מדעים: חומרים ותכונותיהם

מטרה: התלמידים יאפיינו חומרים לפי תכונותיהם (צבע, ריח, טעם, קשיות, ציפה, מירקם) וישוו ביניהם.

פעילות : שימוש בחושים והדגמת תכונת הציפה

להביא חוברת "בממלכת החומר".

חשבון: המבנה העשרוני

מטרה: התלמיד יבין את מבנה המספרים בתחום ה-1000.

פעילות: פירוק מספרים והרכבת מספרים על פי נתונים- תרגול במחברת.

הנדסה: מדידות זמן - השעון

מטרה: נבין את מבנה השעון ונדע לחשב זמן.

פעילות: הצגת זמנים שונים בשעון+ תרגול במחברת.

4

מדעים/ מחשבים

מדעים : איכות הסביבה

מטרה: התלמידים יפתחו מודעות לצורך בפיתוח בר קיימא ( דלק)

פעילות: הצגת נתונים – תוצאו ת השימוש בחומרי-דלק + שיחה + והעלאת מסקנות


מחשבים תכנת הצייר

מטרה: להכיר את היישומים בתכנה

פעילות: נשלב ציור וטקסט כתוב בעבודתנו במחשב (

סיפורטרון/ שיאצו

מדעים : איכות הסביבה

מטרה: התלמידים יפתחו מודעות לצורך בפיתוח בר קיימא ( דלק)

פעילות: הצגת נתונים – תוצאו ת השימוש בחומרי-דלק + שיחה + והעלאת מסקנות

שפה: משפחה

מטרה: נדע לכתוב הזמנה

פעילות: הקנייה, פעילות בחוברת "סימנים בדרך".

שפה- חיזוק מיומניות הבנת הנקרא- ד"ע


זהירות בדרכים- נא להביא מחברת+ בצעד שקול

5

מוסיקה: המשפחה

פעילות: נכיר שירים הקשורים במשפחה

אנגלית : שימוש בפעלים

המטרה: נדע לתאר פעולות שכיחות מחיי היום יום

פעילות: דרך "משפחת הצפרדעים" נתאר מה כל אחת עושה+ פעילות בחוברת

הנושא: מילוליות

מטרה: נדע לפתור בעיות מילוליות מסוגים שונים.

פעילות: פתרון בעיות מילוליות מסוגים שונים על פי השלבים הנדרשים- תרגול במחברת.

סיפורטרון/ שיאצו

חשבון: חילוק

מטרה: נבין את משמעות החילוק.

פעילות: הצגת דרך פתרון בעיה מילולית + תרגול בחוברת "כשרים והקשרים".

6

אפרוח/מוזיקה

הנושא: הפועל

המטרה: נדע את מאפייני הופעל

פעילות: הקנייה + עבודה באשכולית - הפועל

7

אפרוח/ מוזיקה

· נא להביא ספר קריאה בתיק.

· נא לקנות את חוברת אשכולית הפועל.

· נא להביא את הספר שנתבקשתם לקנות בסוף שנה שעברה.