2008/10/07

ישיבת הנהגת הורים שהתקיימה אתמול

שלום רב,

אתמול התקיימה ישיבת הנהגת הורים.
את הפרוטוקול יפרסם יו"ר הנהגת ההורים ואני אפרסמו כאו לכשיהיה בידי.
בקצרה, כמה נקודות:
  • בית הספר ימשיך לקיים את תכנית קרב בתוך יום הלימודים. קיימת מחלוקת בנוגע לפרשנות של חוזרי מנכ"ל משרד החינוך ביני לבין שאר היושבים בועדה. הוסכם שהנציגים יקבלו קישורים לחומר (מתוך האינטרנט. למשל, אני הבנתי שיפיצו את חוזרי מנכ"ל משרד החינוך סג'3א וסד'1א, תשובה לשאילתה של שלי יחימוביץ את שרת החינוך בנוגע לתכנית קרב, ואולי אפילו האתר הזה שלי שבו חומר שפרסמתי בנושא. אינני יודע בדיוק, אני יכול רק לנחש), ילמדו אותו ויבואו מוכנים לדיון בנושא שאליו יוזמנו גם נציגת קרב בכפר יונה ומנהל אגף החינוך במועצה. עוד דובר על הכנת טפסי משוב ואיסוף משוב מהורים ומתלמידים פעמיים בשנה, אחת מהן בקרוב, בנוגע לשביעות הרצון מהפעלת התכנית. אני מציע שמי שיש לו מחמאות או טענות, תשבוחות או תלונות, יעלה אותם על הכתב וישלח אותם לנציגי הועד המוסדי. מי שירצה שאפרסם את התרשמותו כאן, מוזמן לשלוח לי ואפרסם בשמחה ללא קשר לעמדה (בעד או נגד).
  • הוצהר כי לא ניתן להכריח לשלם עבור השתתפות בתכנית משום שהיא מתקיימת במהלך יום הלימודים ובאותה העת גם לא ניתן להפריד תלמידים שהוריהם לא משלמים עבור התכנית מתלמידים שהוריהם משלמים עבור התכנית. הוצהר עוד כי תלמידים שהוריהם לא משלמים לא ישותפו בשעורי קרב שמתקיימים בסוף היום. אני טענתי שהדבר אינו עולה בקנה אחד עם הנחיות משרד החינוך (כי אותם חוגים מתקיימים בשעות נוספות שאינן בשעות האחרונות ונוצר מצב שבו תלמיד ישתתף רק בחלק מהשיעורים). דעתי לא היתה מקובלת על שאר הנוכחים. אני ממשיך לנסות ולקבל תשובות נחרצות ממשרד החינוך כדי לשים קץ לפרשנויות, ואני מפרסם את תגובותיהם ואת התכתבויותי עם משרד החינוך פה באתר. אני רוצה להבהיר שלא ישתמע כאילו אני מעודד השתמטות מתשלום עבור שרות שרוצים לצרוך ומרוצים ממנו. כל שאני מבקש לעשות הוא להביא לידיעתכם שהתשלום אינו חובה וההשתתפות כן חובה כל עוד השעורים מתקיימים במהלך יום הלימודים ולא בסופו, ולכן אין סיבה להכנע ללחצים לשלם עבור שרות שאתם מתנגדים לקיומו במהלך יום הלימודים.
  • תשלומים לביטוח מזגנים שהוכנסו לתשלומי הורים שאינם חובה יומרו בהעשרה חינוכית אחרת, כפי שהסעיף המתאים הצהיר בטופס שחולק להורים. את הכסף עבור ביטוח המזגנים (בישיבה נאמר שמדובר ב-10 ש"ח לתלמיד) ינסו לגבות מהמועצה. אם המועצה לא תשלם ינסה הועד המוסדי לגבות תשלום זה כתרומה באמצעות תשלומים לועדי כיתות (רק כתרומה ניתן לקבל תשלום למטרה זאת מהורים). אני מקווה שהמועצה אכן תממן את זה כפי שכולנו מצפים ממנה לעשות בתור נותנת השירותים לתושבים.
כאמור, את הפרוטוקול המלא יפרסם יו"ר הנהגת ההורים ואני אפרסמו כאן לכשיהיה זה בידי. הבנתי שהפרוטוקולים הללו יהיו זמינים גם באתר בית הספר.


בכבוד רב,
שלמה יונה (אבא של אביב)

No comments: